Feestvereniging Zwolle

Feestvereniging Zwolle is een vereniging opgericht in 1934. Met hulp van vele vrijwilligers worden er jaarlijks diverse activiteiten georganiseerd met als doel Zwollenaren met elkaar in contact te brengen en op deze wijze een bijdrage te leveren aan het in stand houden en verbeteren van de leefbaarheid in Zwolle.

Feestvereniging Zwolle organiseert door het jaar heen diverse activiteiten.
Onderstaand een korte samenvatting van de activiteiten die wij zoals organiseren.

In januari organiseren we een nieuwjaarsreceptie voor alle inwoners van Zwolle. Een mogelijkheid om iedereen een goed nieuwjaar te wensen en er samen een drankje op te drinken. Eind januari wordt de jaarvergadering gehouden. Tijdens NLdoet organiseren wij een klus waarop iedereen zich kan inschrijven. Vaak is onderhoud aan ons mooie evenemententerrein 't Strootman het goede doel.

In mei organiseren we het Meifeest. Een volksfeest dat op vrijdagavond begint met een sportieve activiteit en wordt afgesloten met een bruisend avondfeest bezocht door vrienden uit de hele regio. Het weekend wordt op zaterdag voortgezet met een dag vol activiteiten en gezelligheid, de zaterdag staat in het teken van de Zwolse jeugd en activiteiten worden dan ook toegespitst op het vermaak van de jeugd van jong tot jongvolwassenen. De zaterdag wordt uiteraard afgesloten met een avondfeest. Zondag is de afsluitende dag die net als de rest van het weekend in het teken staat van leuke activiteiten, gezelligheid, gemoedelijkheid.

Augustus is de maand die in het teken staat de Kermis. Niet een kermis zoals grote steden die kennen met attracties waar je U tegen zegt, maar een kermis die hoort bij een kleine dorps gemeenschap zoals Zwolle is. Het kermis weekend start op zaterdagochtend met een optocht, we zijn blij dat we nog altijd vele enthousiaste deelnemers mogen ontvangen die zorgen dat we deze traditie nog altijd kunnen voortzetten. Na een officiële opening gaat het feestweekend echt van start, met allerlei activiteiten en veel gezelligheid. De zaterdag staat net als tijdens het Meifeest in het teken van de jeugd. Overdag met allerlei activiteiten en 's avonds met een avondfeest speciaal gericht op jeugd en mensen die zich nog jeugdig voelen ;) Zondags wordt traditiegetrouw een zeskamp georganiseerd. Diverse teams uit Zwolle en omstreken 'vechten' op sportieve wijze tegen elkaar om te worden uitgeroepen tot team van het jaar. Naast de zeskamp is er natuurlijk nog veel meer te doen en een bezoek aan ons prachtige feestterrein is dan ook zeker de moeite waard. De zondagavond wordt wederom gevuld met een feestavond. De maandag is speciaal voor hen die zich met Zwolle verbonden voelen. Aloude tradities als vogelschieten, vogelgooien en de huldigingen van koningspaar en jeugdkoning.... misschien wel de mooiste en spannendste momenten voor de Zwollenaren tijdens het hele weekend. De zondag wordt afgesloten met een slotfeest waarin het koningstrio groots wordt gehuldigd.

Zoals u heeft gelezen wordt er van alles georganiseerd. Alle activiteiten worden in ons mooie Zwolle georganiseerd, maar niet alleen voor Zwollenaren. Iedereen is welkom. Vrienden, familie, kennissen, kameraden of buren.... neem ze mee en geniet samen met ons.

Graag zien we u terug op één van onze activiteiten.

Bestuur FvZwolle

Samenstelling Bestuur